Com ja sabeu, el termini per a la declaració de la renda està obert des del 7 d’abril.
En aquesta, una de les caselles que es relaciona en part amb nosaltres és la 106, i és per ajudar a les activitats d’interès social.
Aquesta casella implica la donació del 0,7% de la teua quota íntegra per a la realització de programes socials.
Si decideixes no marcar la casella, els teus impostos aniran gestionats íntegrament per l’Estat.
Si decideixes marcar-la, A on anirà destinat els diners?
Amb aquestos diners es fa front a totes les activitats que es desenvolupen en àmbits com en activitats assistencials, de cura i conservació del patrimoni i suport a les associacions.
Els diners de l’assignació d’activitats d’interès social el distribueix l’Estat mitjançant convocatòries públiques de subvencions a través de tres Ministeris, amb els següents percentatges:
- El 77,22% per al ministeri de Sanitat i Serveis Socials i Igualtat.
- El 19,43% per al Ministeri d’Afers exteriors i de Cooperació.
- El 2,85% per al Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient.
Moltes persones no marquen la casella perquè desconeixen aquest tema. Si no ho fas, prens una actitud passiva i deixes que l’Estat siga qui decidisca la destinació d’aquesta part dels teus impostos. Si no marques aquesta casella, els teus diners va als Pressupostos Generals de l’Estat amb destinació a fins generals.
Gràcies a tu, es beneficien les persones en situació de vulnerabilitat, sense cap cost econòmic.
Marca la casella de la solidaritat.